Definisi:
1.Kaedah pengajaran sistematik yang melibatkan pelajar dalam pembelajaran pengetahuan dan kemahiran melalui proses inkuiri lanjutan dan direka bentuk untuk menghasilkan produk atau tugasan.
Dua bentuk projek:
a) projek ringkas berdasarkan satu mata pelajaran. Tempoh masa 1 atau 2 minggu sahaja.
b) projek jangka masa panjang (mungkin 1 tahun pengajian)
berbentuk rentasan kurikulum (pelbagai mata pelajaran) dan penglibatan komuniti luar sekolah.
berbentuk rentasan kurikulum (pelbagai mata pelajaran) dan penglibatan komuniti luar sekolah.
2. Strategi pengajaran yang membolehkan pelajar membuat aplikasi isi pelajaran kepada
permasalahan autentik yang memerlukan pemikiran kritis dan meningkatkan tanggungjawab
pelajar terhadap pembelajaran.
3. Penekanan kepada pengajaran berpusatkan pelajar, mempunyai autonomi dan membina
pembelajaran masing-masing.
No comments:
Post a Comment